De vakantie kan beginnen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Henriët Scheepsma - WaarBenJij.nu De vakantie kan beginnen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Henriët Scheepsma - WaarBenJij.nu

De vakantie kan beginnen!

Door: Henriët Scheepsma

Blijf op de hoogte en volg Henriët

29 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan Expeditie Robinson 2.0, ik heb namelijk een nacht geslapen op het onbewoonde eiland, Klein Curaçao! Klein Curaçao ligt ongeveer 10 kilometer vanaf Curaçao. Er worden dagtochten naar het eiland georganiseerd maar dat was voor ons natuurlijk niet genoeg, wij wilden blijven slapen. We zijn met een groep van 12 mensen gegaan, de boot is volgeladen met troep en op zaterdagochtend zijn we rond half 8 vetrokken vanuit de haven, toen begon het avontuur. Onderweg hebben we twee keer dolfijnen gezien! Niet erg dichtbij maar we hebben ze zeker gespot, erg bijzonder! Het eiland is prachtig en het is zo bijzonder omdat er echt niets is. Er staat een verlaten vuurtoren, een paar hutjes dat is het wel zo’n beetje. Rondom Klein Curaçao leven veel waterschildpadden, deze kun je na even zoeken ook goed zien, twee heb ik er gespot! Op zaterdag en zondag waren er overdag wel meer mensen aanwezig, de twee boten die dagelijks naar het eiland gaan varen natuurlijk gewoon. Maar toen op zaterdagmiddag de catamaran rond drie uur weer naar Curaçao vertrok waren we echt alleen, heerlijk wat een rust! We hebben heerlijk gebarbecued, een kampvuur gemaakt en in het pikkedonker naar de sterren liggen kijken. Ik denk dat Klein Curaçao een walhalla is voor heit wat betreft de sterren en planten, zoveel is er te zien ! We hebben op luchtbedjes geslapen, natuurlijk was die van mij halverwege de nacht compleet leeg. Dus een geweldige nacht heb ik niet gehad maar het is wel heerlijk wakker worden, je doet je ogen open en ziet een strakblauwe zee! Helaas was het op zondag niet erg mooi weer maar wij waren toch allemaal brak dus erg veel heb ik er niet van meegemaakt. Rond drie uur zijn we weer richting Curaçao vertrokken om vervolgens thuis het strand van Klein Curaçao na te bootsen. Het waait erg hard op het kleine eilandje dus het zand zat werkelijk overal! Al met al een super geslaagd weekend gehad! Een erg bijzondere ervaring!

En na het weekend moest er natuurlijk weer gewerkt worden. Deze week maar twee dagen, alleen maandag en dinsdag! Op Curaçao wordt koningsdag dit jaar namelijk nog op woensdag 30 april gevierd. 1 mei, de dag van de arbeid is, hoe logisch.. een dag dat er niet gewerkt wordt en iedereen dus ook vrij is! Op vrijdag ben ik altijd al vrij dus na vandaag (dinsdag) heb ik vakantie. Jaaa vakantie want zondag 4 mei komt mem naar Curaçao! Ze blijft 10 dagen. Ik heb al verschillende dingen geboekt en we gaan heerlijk van het eiland genieten! Daarna ga ik in vier dagen proberen mijn duikbrevet te halen dus pas op 19 mei ga ik weer aan het werk. Ik heb een super lieve stagebegeleidster en die heeft mij voor alle dagen vrij gegeven. Super fijn! Heerlijk 2,5 week vakantie!

Tot snel! Liefs vanaf het prachtige Curaçao!

  • 19 Mei 2014 - 05:17

    David Elly:

    wat een fijne ervaring Henriette, lieve groet ook aan mem .geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henriët

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 4756

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

14 Februari 2014 - 12 Juli 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: