Week 7! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Henriët Scheepsma - WaarBenJij.nu Week 7! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Henriët Scheepsma - WaarBenJij.nu

Week 7!

Door: Henriët Scheepsma

Blijf op de hoogte en volg Henriët

09 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve volgers

Goed nieuws, goed nieuws!! Ik leef nog! ;-) Ik heb echt al lang niets meer van mij laten horen op deze site dus ik zal snel gaan vertellen wat ik allemaal doe en heb gedaan de afgelopen tijd.

De eerste tentamenronde zat er aan te komen en afgelopen week is de eerste gemaakt, nummer twee moet ik volgende week inleveren. Omdat ik nu natuurlijk niet even op en neer Nederland kan om een tentamen te maken, zijn de docenten druk voor mij in de weer geweest om take-home tentamens te ontwerpen, nou dat is ze gelukt! Het voordeel is dat ik het boek er nu bij mag gebruiken maar het nadeel is dat het maken veel meer tijd kost, alle stof moet toegepast worden op mijn stage of op mijzelf en het moet uitgelegd worden aan de hand van voorbeelden. Maar ja het is erg fijn dat ik zo niet achter raak op de rest dus ik lever gewoon braaf alle papiertjes in.
Daarnaast begon het opeens ook door te dringen dat er toch ook gewerkt moet worden aan mijn schoolopdrachten. Ik zit namelijk volgende week alweer op de helft van mijn stageweken! Het gaat snel! Ik heb dus op mijn dode gemakje de bestanden maar eens geopend en bekeken wat ik allemaal moet doen. Jaa de mañana mañana cultuur begint al aardig te werken. Alles zou op zich morgen ook nog wel kunnen, en als het morgen niet lukt komt er vanzelf weer een dag! ;-) Haha eigenlijk natuurlijk niet best! Maas dusss, ik geniet hier heerlijk van mijn dagen en de avonden en lees lekker veel boeken! Dat boeken lezen zal ook echt wel moeten, streng advies van mem! Zoals ik in mijn eerste verslag geschreven had, heb ik veel te veel boeken meegenomen en moest ik extra betalen. Ik krijg visite van mem en later van Klaas en die nemen dan spullen mee terug. En jaaaaa mem komt over minder dan vier weken hier naartoe dus de helft van de boeken moeten zeker uit zijn zodat ze terug kunnen naar Nederland. Maar oke, ik dwaal af…
Naast de schoolse werkzaamheden loop ik natuurlijk ook elke week nog gewoon stage. Inmiddels begeleid ik nu vier kinderen doormiddel van speltraining en daarnaast nog een meisje bij wie ik mee kijk tijdens de therapie, dit meisje spreekt alleen Papiaments dus ik wil de therapie niet alleen doen. Die taal spreek ik eigenlijk praktisch niet, ik kan een aantal woorden tegen de kinderen zeggen. Een aantal kleuren benoemen, tot tien tellen, hallo en doei zeggen en goed zo… Dat schiet dus niet bepaald op wanneer ik de telefoon op neem op stage, meestal beginnen ze in het Papiaments te praten, wel erg hilarisch maar ik versta er helemaal niets van!

Naast het begeleiden van de kinderen zie ik veel interessante dingen en kom met veel nieuwe dingen in aanraking. Ik heb twee uur samen gewerkt met een fysiotherapeut om te ontdekken hoe we het beste kunnen handelen met het gehandicapte jongetje, waar ik eerder ook al over vertelde. Tijdens deze twee uren hebben we geoefend wat voor hem en voor ons het beste werkt. Erg leerzaam! Daarnaast zal ik snel bij de paardentherapie gaan kijken om te zien wat dit met de kinderen doet. Ook heb ik al eens ingevallen op een andere vestiging omdat er iemand ziek was, bij deze vestiging wordt de begeleiding in groepen gegeven en waren er kinderen met een hele andere problematiek aanwezig dus ook dit vond ik erg interessant om aanwezig bij te zijn. Kortom, ik zie eigenlijk alles als een uitdaging en grijp dit dan ook met twee handen aan.

En dan de weekenden… De weekenden op dit eiland zijn super gezellig! We gaan naar verschillende feestjes en zijn altijd met een grote groep weg. Ik heb zangeres ‘Do’ horen en zien zingen tijdens een avondje weg. Super leuk om eens mee te maken en ze kan echt geweldig zingen! En volgende maand komt Marco Borsato hier voor zijn tour en natuurlijk is de kaart hiervoor al binnen! Naast de stapperij en alle feestjes gaan we met de groep altijd wel ergens op het strand te vinden, ik geniet natuurlijk met volle teugen van het mooie weer hier!
Ik ga nu maar weer snel aan het werk en laat snel weer wat van mij horen!

Ayo! En een dikke tut!

  • 11 April 2014 - 00:21

    Pake:

    Hoi henriet tige datst it sa nei"t sin haste mei nocht dyn ferslach lèsen
    De tiid giet hurdt, mei koarten komt MEM al op besite Hiel moai foar jimmme beide.
    Genietsje mar dûbeld fan alles


    Goeie en groetnis en mear fan Pake en Beppe

  • 19 April 2014 - 22:17

    Sofia Luimstra:

    Hoi Henriët
    Wat leuk om te lêzen! fyn dast it sa nei 't sin hast! Moai dat de tiid hurd giet, alwer op helte! En dan komt jim mem al hast, hiel bysûnder!!
    Moai dat dyn skoalopdrachten gewoan trochgean, liket my dast in soad dysipline opbringe moatst om it allegear nei te kommen.

    Set 'm op!
    leafs fan ùs allegear,
    fan 't kleaster

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henriët

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 4753

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

14 Februari 2014 - 12 Juli 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: